handla.blogg.se

Just det, tandläkaren!

Publicerad 2014-08-27 05:45:04 i Allmänt,

Jag gick till tandläkaren med en klump i magen. Jag satt länge innan här hemma och funderade på om jag skulle ta cykeln trots ösregnet men insåg att jag skulle flyta bort i tandläkarstolen sen så jag tog faktiskt bilen. Vart otroligt nöjd när jag hittade en gratisplats att stå på iaf!
 
Hur som var jag nära till gråten på vägen dit. Tänk om det skulle vara några större grejer? Hur skulle jag lösa det? Anledningen till att jag går nu är ju att jag är uppe i sånt högt högkostnadsskydd så det skulle bli billigare.
 
Undersökningen hos hygienisten tog nästan 40 minuter! Jag kan lova att under den långa tiden trodde jag att hon skulle säga att det var några stora fel ungefär 50 ggr! 6 röntgenplåtar senare hör jag tandläkaren skrika: Lotta! genom hela stället. Alla där känner mig och mina barn (det är tack vare dom som Alex blivit galen i ödlor för övrigt), jag är tom vän med min tandläkare på Facebook ;) Sen kommer hon. Ett litet hål, precis på gränsen till för litet finns på en tand. Vi pluggar det nu när du har så högt högkostnadsskydd! På torsdag blir det bra? Jag blev plötsligt både ett ton lättare och ett ton tyngre! Va, bara ett litet hål? Yes! Samtidigt som jag bara ville gråta. Ett hål? Hur ska jag få råd med det här?
 
Jag frågade försiktigt tandhygienisten vad det skulle kosta. 2-300,- kanske. Jag räknar med 400 så är jag säker. Jag fick iaf beröm för att jag borstar bra, alltid nått! Så nu måste jag hitta pengarna till det här kalaset också. Men eftersom jag fick en liten ljusglimt i tunneln i går så känns allt lite bättre. Jag har dessutom sovit i natt, hur nu det gick till?
 
Nu ska jag väcka min lilla tös och påbörja dagen! Göra oss klara, åka till dagis med henne och jag ska åka och jobba. Sonen ska till skolan och ha simträning bl.a. Mina fina ungar, tack vare dom är det enkelt att hålla huvudet ovanför ytan! Utan dom hade jag enklare bara skitit i allt, nu måste jag kämpa!
 
I dag ska jag åka och ta ut sparpengar som ska täcka upp räkningarna. Men inget ska handlas då. Jag ska ta cykeln i dag. Det måste jag börja med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela