handla.blogg.se

Nu är det nya tider.

Publicerad 2014-08-17 15:15:00 i Allmänt,

Av olika anledningar kommer jag att få dra åt svångremmen ganska rejält kommande månaderna. Iaf året ut. Det är okej. Det kommer inte att vara i närheten av hur det var när jag betalade av alla mina skulder men jag kommer att ha några tusen mindre att röra mig med ett tag. Trots detta kommer jag att spara men inte lika mycket, det har blivit viktigt för mig att stoppa undan llite pengar iaf.
 
Så from nu måste jag tänka mig för med vad jag handlar. Jag ska spara alla kvitton och sammanställa mina inköp. Så jag kan tänka mig för i efterhand.
 
Efter alla räkningar och sparande kommer jag att ha mellan 6-7000,- kvar (i räkningar räknar jag även med mina naglar och att lägga undan till frisören, det är ett sätt att spara 600,- ytterligare men jag är inte villig att ta bort naglarna tills det absolut behövs). Jag förstår att det låter mycket för vissa och det är det även för mig men då är det en hel del som ska betalas för dom pengarna.
 
Mat 3 000,-
 
Det här bör inte bli några problem faktiskt. Men vi får väl se.
 
Bensin 2 000,-
 
Här har jag räknat högt. Jag måste köra bilen ganska mycket men jag har dragit ner massor på det och mitt mål är att dra ner mer på det. Jag hoppas på att kunna dra ner den summan ordentligt.
 
Övrigt blir det som finns kvar.
 
Här ska allt annat in. Utemat (som det är slut med ett tag nu såklart), kläder, bio, ja allt som behövs. Nu är det ju tack och lov inte så mycket som MÅSTE ha/göra så det ska nog inte bli några problem :)
 
Jag ser fram emot detta. Om inte annat kanske jag lär mig att spara ännu mer när jag får normalt kassaflöde igen :) Jag ska försöka att komma ihåg att skriva varje dag här vad jag faktiskt har handlat :)

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-08-17 16:48:16

Det är nog lättare att spara in ytterligare om man redan har vanan inne att spara. Jag har också dragit in lite extra men för att kunna öka mitt sparande. Kika gärna in i min blogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela