handla.blogg.se

Planen för i dag!

Publicerad 2014-08-29 07:29:49 i Allmänt,

I dag har jag inget jobb ute på fältet att göra. I dag är det en dag hemma med pappersarbete. Då finns alltid tid för lite utsvävningar :) För det första har vi såklart sovmorgon. Finns ingen anledning att lämna jäntan på dagis 6.35 som jag gör i vanliga fall! Så i dag åker vi ner vid 8.30. Jag tar cykeln ner med jäntan bakpå och sen tar jag en långtur förbi COOP och handlar askorbinsyra och hallonsylt. I dag ska jag koka äppelmos och sen ska jag steka pannkakor till middag och sylten är slut. Barnen har kämpat på bra och inte klagat på alls på maten i veckan så dom förtjänar något som jag vet att dom älskar! Jag får motion dessutom, perfekt på alla sätt :) Då kan jag tom ta mig en pannkaka till middag utan dåligt samvete :) Jag tar kvarg och äppelkompott på mina så blir det nyttigare än bara sylt. Annars är det väl inget mer jag ska handla. Jag ska inte i väg något mer i dag.
 
Jag har berättat för barnen hur det ligger till. Inte gått in på detaljer såklar men jag tycker att det är viktigt att dom vet att det inte finns lika mycket pengar som vanligt. Att det inte är någon mening att tjata om saker för det blir inget. Lite så ;) Jag gör så gott jag kan med det jag har. Försöker att lyxa till det så dom inte ska märka för mycket. Än så länge funkar det rätt bra tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela