handla.blogg.se

Ville säga "en nolldag"

Publicerad 2014-08-28 16:15:00 i Allmänt,

Men så kom tandläkaren och förstörde. 240,- kotade det där. Inte så farligt ändå för att ha lagat ett hål.
 
Sen tänkte jag säga "förutom tandläkaren har det varit en nolldag". Det sprack när jag insåg att det bara var bottenfylla kvar i mjölkpaketet. Ner till Ica och handlade. Jag struntar i att jaga nolldagar. Jag är i stället nöjd varje dag som jag inte handlar något impulsivt och onödigt!
 
Mjölk 9,10,-
Kvarg 12,90,-
Prickig korv 13,50,-
 
Summa: 35,50,-
 
Jag unnar mig fortfarande. Jag var jättesugen på prickig korv så då köpte jag det. Skillnaden är att jag inte åkte till COOP och ställde mig i charken och köpte något hekto salami. Okej, det här var prickig korv och inte salami men den funkar :)
 
Så nu ska jag ställa mig och koka ihop en äppelkompott på några äpplen jag plockade hos Matte. Det ska jag ha och blanda med kvargen. Mycket billigare (och nyttigare) än smaksatt kvarg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela