handla.blogg.se

Dag 2

Publicerad 2014-02-19 06:08:01 i Allmänt,

Gårdagens inköp blev lite för stora. Jag fick handla i den minimala COOP-butiken vid sonens gitarrlektion och där är det svindyrt. Så pass dyrt att kvinnan före mig skällde ut den stackars kassörskan för att dom få grejer hon hade kostade nästan 300,- Hur som helst så vart iaf inköpen som följer:
 
Bregott mellan 35,50,-
Jäst 1,95,-
Leverpastej med gurka 11,95,-
Mellanmjölk 9,45,-
Plastkasse 2,-
 
Summa: 60,85,-
 
Jag fick en chock. Nästan 10,- för COOPs egen mjölk? Allt var ett par kronor dyrare än på coop Forum, irriterande, japp!
 
Eftersom jag håller på att tömma mitt konto på Coop (där fanns det då 393,- kvar) så kan jag bara handla på COOP. Nu har jag skaffat mig ett coop Visa för att kunna hålla koll på matkostnaderna. Jag kans lå mig för bröstet och säga att jag bara spenderar 2-3000,- i månaden på mat men när jag är hos Matte handlar jag på Hemköp och betalar med mina vanliga pengar osv. Nu kommer jag att föra över en summa på coop-kortet och det ska räcka till allt. Då får jag dessutom bonus på alla inköp ävn när dom inte är på Coop. Så det tjänar jag på i slutändan :)
 
Nu har jag 49,-/dag att röra mig med. I dag är det egentligen inget som måste inhandlas. Middagen igår vart oststuvade makaroner med stekt falukorv. Makaronerna som blev över gör mac'n'cheese av idag och till det ugnssteker jag en kycklingfilé. Det blir smaskens det och jag gör av med rester :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela