handla.blogg.se

Dagens planerade inköp

Publicerad 2014-02-18 05:53:26 i Allmänt,

Min älskling sitter och suckar ledsamt i telefonen när jag berättar att jag valde toapapper i stället för pålägg i går. För mig är det ingen stor grej och jag tycker tom att en sån här utmaning är rolig att genomföra. Hade jag inte haft mera pengar hade det nog inte varit lika roligt gissar jag. Jag tror att det kan vara bra för alla att någongång ta en paus i inköpen och leva på det som finns.
 
I dag ska jag köpa Bregott, mjölk och om pengarna räcker även kaviar. Middag idag vet jag inte ännu. Antingen korv i ugn eller kycklingfilé i ugnen. Allt bestäms i sista sekund då jag inte vet om hjärtat kommer hit idag eller inte.
 
Sen ska jag till tandläkaren idag också. Idag kan det vara sista gången. Bara hon klarar det sista hålet från en rotfyllning är jag klar sen. Jag är uppe i nästan 6 000,- redan och jag hoppas inte det blir så mycket mer än en tusing till men det får vi se efter idag. Efter tandläkaren ska jag åka och lämna inlämningskvittot på min ring så Matte kan hämta den. 150,- i bensin för att hämta en ring ett stenkast från där han bor känns inte så lockande faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela