handla.blogg.se

Nu är det gjort!

Publicerad 2014-02-02 10:38:39 i Allmänt,

Guldsmeden tog sig friheten att beställa 12 diamanter till min ring i fredags innan vi var där. Det är lite tight om tid nämligen. Förlovningen sker på alla hjärtans dag och innan det ska guldsmeden göra ringarna, skicka den vita delen till killen som sätter i diamanterna, få tillbaka den och sätta ihop dom två ringarna, sen ska den till gravören för att graveras och slutligen ska den iväg och poleras upp. Så det är lite tight med tid men han har lovat att det ska bli klart innan. Mattes ring ska ju också göra samma resa förutom ihopsättningen då han bara ska ha rött guld i sin. Men smeden beställde en svart diamant som han bjuder på. Den ska sättas på insidan av hans ring och sen ska en annan diamant som han redan har också sättas på insidan av hans ring. Bara för att göra den lite speciell fast den är helt slät på utsidan.
 
Jag hade lite guld jag lämnade in också så priset blev för bägge ringarna 9 300,- ordinarie pris för dom är över 24 000,- så det är ju inte en så jättedålig deal om jag får säga det själv :) På torsdag ska jag åka dit för att prova ringarna innan den vita skickas till diamantkillen. För jag var så himla kall om händerna så det är en risk att jag måste ha en storlek större...
 
Nu har jag dessutom fixat barnvakt på alla hjärtans dag så vi kan byta ringarna i lugn och ro. Sen hämtar vi hem barnen och åker hem och myser allihopa. Det här blir hur bra som helst! Nu längtar jag bara tills våra ringar faktiskt kommer så vi kan få se och prova dom och framförallt längtar jag till den 14 februari så jag kan få sätta på mig ringen på det finger den ska sitta för resten av mitt liv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela