handla.blogg.se

Förlovningsringar

Publicerad 2014-01-12 07:55:44 i Allmänt,

Igår var vi till guldsmeden. Mest för att Matte ville veta när hans guldkedja skulle komma men också för att vi skulle kolla på ringar. Vi har beslutat oss för att inte köpa ringarna förrän i augusti och förlova oss i september någongång. Varför? Guldsmeden kommer att ha 37% på allt i butiken. I augusti som var gällde inte detta på specialgjorda smycken men vi frågade och vi skulle få rabatten även om vi specialgör en ring till mig. Det är en liten guldsmed och min kille har handlat för 35 000,- där sen i augusti -13 så vi får väl lite som vi vill ;)
 
Jag har valt ut en ring som i grundutförande är i rött och vitt guld. Precis som jag ville ha förut. Vi hade bägge tänkt skaffa ringar i rött och vitt guld men han kommer att ha en ring i bara rött guld eftersom han precis gått och köpt sig en fet guldkedja. Så jag kommer att be honom göra den ringen i rött guld. Priset är detsamma sa han när vi frågade om det. Det är möjligt att jag kommer att be honom vända diamanterna också. Vi får se :) Ringen kostar strax under 10 000,- Med 37% rabatt blir det ca 6 300,- Jag hade räknat med 12 000,- för ringen så det känns jävligt bra! Matte kommer lämna in sin klackring i vitt guld som väger lika mycket som den ringen han vill ha och kommer få sin för arbetskostnaden (smeden smälter ner hans ring, gör om den till rött guld och gör en ny ring för 1 250,- i arbetskostnad). Han vill att vi ska lägga ihop kostnaden för bägge ringarna och dela rakt av men jag vill betala min själv, eller iaf den största delen av den. 
 
Jag kommer dock fortsätta kolla på nätet om jag hittar någon annan jag vill ha i stället. Han är grym smed så han kan nog fixa det mesta åt mig :) Det börjar kännas verkligt även om det är långt kvar. Men vi hastar iaf inte in i en förlovning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela