handla.blogg.se

I morgon smäller det!

Publicerad 2014-01-30 22:32:58 i Allmänt,

Eller nej, egentligen inte. Smällen sker på alla hjärtans dag men i morgon beställs ringarna. För nu är det vår förlovning jag pratar om såklart :) Matte var in till guldsmeden idag för att kolla läget. Smeden ringde till killen som ska fästa in diamanterna och han skulle hinna och sen kommer smeden göra klart den och skicka den till gravören. Den skulle hinna bli klar så det hoppas jag verkligen :)
 
Det ska bli så kul att få se ringen när den är klar! Den kommer att likna denna (schalin). På den bilden är det dock två ringar som ligger bredvid varandra. Min kommer dock bara vara en ring som är sammanfogad. Den släta delen kommer att bli i rött guld (då jag tycker det vita guldet framhäver diamanterna mycket bättre.
 
Jag är ju en som älskar deals och det gjorde vi på den här ringen. Eftersom det är en specialordrad kommer den att kosta en del. Ordinarie pris i detta utförande är 14 525,- och vi betalar 9 015,- för den. Vem vet, väl där kanske jag lägger till nått eller så, jag känner mig själv ;)
 
Som det ser ut nu så kommer min ring kosta 9 015,- Matte ska ju lämna in sin klackring i vitt guld och få den omgjord så hans kostar bara 1 250,- Jag har lite guld att lämna in också men det är inte mycket alls. Värt kanske 500,- så då blir det ca 4 900,- per person. Men det är en ring jag planerar att ha resten av livet så det får vara värt några kronor! Som jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela