handla.blogg.se

Köpstop from idag

Publicerad 2014-01-27 14:33:19 i Allmänt,

Varför vänta tills på lördag för att börja köpstoppet? Lika bra att börja idag! Inget onödigt på en månad helt enkelt.
 
Det som är tillåtet är saker till ungarna (som dom behöver, inte nya kläder för att det är kul), finns dock inget jag kan komma på just nu som är behövligt.
 
Tandläkaren. Såklart. Jag ska gå klart, göra i ordning munnen.
 
En latte varje måndag. EN i veckan, inte mer ;) Jag tog en idag men den var gratis eftersom jag hade ett fullt stämpelkort.
 
Var till COOP och handlade lite också. Det gick på 140,- ungefär. En till lyx jag unnar mig just nu är färdig sallad från salladsbaren.  Jag är skitdålig på grönsaker och det är så bra för då kan jag göra mig en bra sallad att ha till maten med broccoli, morötter, bönor osv. Jag måste äta grönsaker så då får det bli så.
 
På måndagar är det fisk på menyn så idag tog jag fram ett halvt fiskblock (jag vet, det är lite men det går inte åt mer. Tvärr säger jag, jag vill att ungarna ska äta mer fisk, men jag hatar att kasta så tills dom äter mer fisk gör jag ett halvt block). Jag lägger fisken på en bädd av purjo, skivar över tomat, kryddar med citronpeppar och salt och häller på en skvätt grädde eller lite bechamelsås (vet inte om jag har grädde i kylen) och låter det stå i ugnen. Serveras med kokt eller pressad potatis, vi får se vad det blir. Fisken kostade mig 10,- (köpte blocken för 20,-), purjon 2,- tomaten kostade gratis då jag fick den med mig från killen, potatisen runt 4,- och en skvätt grädde några kronor. Så runt 20,- för mig och barnen är jag nöjd med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela