handla.blogg.se

Köpstopp i februari!

Publicerad 2014-01-23 06:23:25 i Allmänt,

Tandläkaren kostar och jag vill inte att mitt sparande ska bli dränerat och jag har inte möjlighet att spara till min förlovningsring just nnu. Därför tänker jag ta ett köpstopp. Iaf i februari och förhoppningsvis i mars också. Det som jag kommer att unna mig är tandläkaren (jippie vad kul att få "unna" sig att få munnen sönderborrad ;)), mina naglar och en latte varje måndag. Annars får det vara stoppmed nköp. Eller om ungarna måste ha något blir det det såklart. Precis som förut ska ungarna inte behöva lida för att jag ska förlova mig och gå till tandläkaren!
 
För att inte behöva ta för mcket av sparpengarna kommer jag göra följande:
 
Mat: Dra ner 1 000,- till 2 000,- i en månad, bodpudding och pannkakor, här kommer vi ;)
 
Förlovningssparande: 1 000,- i stället för 1 500,-
 
Vinterkläder: 0,- i stället för 500,- Dom här pengarna tar jag av mina skattepengar sen i sommar.
 
Julsparande 0,- i stället för 500,- Också dom tar jag från skattepengarna.
 
Den här månaden ska jag ta 2 000,- från mina spenderpengar och lägga undan. Från 4 300,- till 2 300,- ungefär. 1 000,- av dom är till sonens gitarrlektioner så jag sliipper känna mig stressad när den räkningen kommer sen. Den andra tusingen går till tandläkaren. Om det här känns okej kommer jag att fortsätta ta 2 000,- tills alla sparpengar är tillbaka igen. Men återigen, jag lever inte för att spara och tänker leva lite under tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela