handla.blogg.se

Matkostnader

Publicerad 2014-01-29 06:16:19 i Allmänt,

Den här månaden har jag satt undan 2 000,- till mat. Än så länge är jag på det torra men så har det bara gått två dagar också ;) I går hittade jag falukorvsringar på kort datum för 10,- styck. Perfekt att ha i frysen så jag köpte tre stycken. Måste dela dom i två och lägga in i frysen idag. Fläskfilé fick jag tag i billigt också. Det får det bli i dag tror jag.
 
På måndagar blir det alltid fisk from nu. Jag köpte lax i går som det blir ppå måndag. Varken jag eller sonen är särskilt glada i lax. Men dottern älskar det och hon måste ju får det hon älskar också. Jag vill dessutom lära mig att äta det då det är väldigt nyttigt. Fisk har jag i frysen så det räcker hela månaden.
 
Dom köttansvariga på COOP kollar alltid på mig och hälsar när jag kommer. Jag är där nästan varje dag och kollar efter billigt kött. Men det är mitt sätt att kunna försörja min familj. Det är ännu viktigare nu när Matte kommer oftare. Nu är just det inget jag klagar på utan varje gång han kommer mitt i veckan är en bonus utan dess like och då blir det lite extra god mat :)
 
Jag har en hel del olika saker att ta hänsyn till när jag lagar mat. Dottern får inte äta baljväxter eller kål och jag är försiktig med lök. Matte har en lång lista han inte får äta pga sin mage. Men man kommer snabbt in i det och bara kör på och hittar lösningar till allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela