handla.blogg.se

Räkning

Publicerad 2014-01-24 06:17:43 i Allmänt,

Jag fick en räkning från spärrtjänst. Jag vet inte hur många ggr jag försökt att säga upp den där skiten men det vägrar att gå. Mina föräldrar fick hota med polisen tillslut för att bli av med sitt abonnemang. Är det så man måste göra alltså? Jag blir tokig på att dom ringer och erbjuder nya tjänster i parti och minut. Nästan gratis, bara ett par hundra om året. Det är ju en jättebra försäkring säger dom. Dom här samtalen kommer iaf 4 ggr/år och alltid när man inte alls har tid. Morr, mutter och stön ;) Det gör iaf så det går in 500,- mindre på bufferten just nu. Men eftersom jag ska ha köpstopp så ska jag försöka sätta in dom innan månaden är slut!
 
Så månadens sparande:
 
Buffert: 500,-
Förlovningsring: 1 000,-
Barnens sparkonto: 500,-
 
Jag har inte bestämt om jag ska använda barnens sparkonto till större saker. Planen var att spara ihop till körkort och stundentfester men nu börjar jag fundera på om saker som cyklar och sånt också ska inhandlas för dom pengarna? Jag får se. Troligen inte. Till sommaren ska dom få nya cyklar bägge två. Men dom köper jag på Team Sportia där deras pappa jobbar så jag får lite rabatt på dom. Då blir det inte så himla dyrt iaf. Jäntans cykel kostar ju inte så mycket, det är värre med sonen som ska få en ordentlig cykel med många växlar osv. Men det är därför man sparar pengar :)

Kommentarer

Postat av: annette

Publicerad 2014-01-26 10:38:59

Hej.
Åh nu har jag hittat dig igen 😊 så bra blogg du har! Blir inspirerad att börja blogga igen 😉

Postat av: annette

Publicerad 2014-01-26 10:49:15

Hej.
Redan skaffat en blogg 😊
Www.verandan.bloggo.nu

Välkommen 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela