handla.blogg.se

Dags för en ordentlig frysrens!

Publicerad 2014-07-28 20:10:00 i Allmänt,

Jag ska inte åka till COOP alls. Nu handlar jag på min lilla Ica ett par dagar. Där finns inget kött på halva priset som kan locka mig.
 
På tisdag blir det lasagne. Bra det för jag har en mjölk som går ut i morgon så det passar ypperligt. Det blir på lammfärs för det är det som ligger närmast.
 
Onsdagen bjuder på Rostbiff, ugnsstekt potatis och någon sås.
 
På torsdag blir det stekt torsk, kokt potatis och romsås.
 
På fredag kommer några vänner hit för att gosa med ödlan så då bjuder jag på pastasallad tror jag. Enkelt, kallt och gott.
 
På lördag ska vi i väg med min syster och hennes man till något äventyrsland så då tar vi med oss pastasallad och smörgåsar så vi slipper käka ute. Det kostar bara en massa och är sällan gott. Beroende på när vi kommer på kvällen så får vi se vad vi äter. Antingen på lördag eller söndag blir det iaf hemmagjord pizza. Troligen söndag. Så vi får se hur helgen blir :)
 
Hur som så kommer jag inte behöva köpa så mycket. Till lasagnen finns allt, jag tror jag har allt till onsdagen också. Till fiskgrytan måste jag köpa lite purjolök och kanske någon annan grönsak. Till pastasalladen är det väl iofs lite större inköp men det blir bra det med :) Det är ändå inte så mycket att handla, jag är nöjd :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela