handla.blogg.se

Dags att rapportera då!

Publicerad 2014-06-08 11:32:04 i Allmänt,

Skattepengarna kom in på kontot och jag började att fördela dom.
 
Jag började med IKEA. Jag köpte ett nytt påslakan och underlakan. Det var det som var planerat. Sen köpte jag två termosar att ha hos Matte och en del annat smått och gott att ha hos honom. För en gångs skull valde jag att inte köpa det billigaste i lakansväg utan dom kostade 450,- (jag har dubbeltäcke så det kostar ju en del extra). Så det gick på ca 1 000,- på ikea.
 
Sen var det mina skor som jag skulle betala med skattepengarna. 1 000,- där med.
 
2 000,- rätt in på barnens konto.
 
1 000,- till vinterkläder
 
3 000,- till julen
 
2 000,- till grabbens present (inte ens allt det kommer att gå åt då vi nu är många som går ihop och delar på presenten). Resten åker in på ungarnas konto.
 
Så till den största förändringen i mannaminne! Jag hade planer till höger och vänster. Det var köksmaskiner och massor med annat som skulle inhandlas. Mitt intresse för det har dock helt försvunnit. Jag kommer inte på ett skit jag vill handla. Så in på bufferten åkte resten. Så 14 500,- satte jag in där!
 
Känner jag mig nöjd? Mycket! Jag har således uppnått mitt sparmål för 2014. Jag ökar det därför med 3 500,- till 31 december. Under sommaren drar jag ner på sparandet och använder dom resterande pengarna till att betala grönan och sånt för så jag slipper röra bufferten. Så from nu och tills skolan börjar kommer jag att spara:
 
Buffert 500,-
Barnen 500,-
Julen 500,-
 
Om jag når mitt nya mål (vilket inte ska vara några problem) kommer jag att spara mindre på bufferten och börja spara på ett "användar"konto (jag har helt prioriterat att buffertspara i år).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela