handla.blogg.se

Skatteåterbäring

Publicerad 2014-03-19 16:57:55 i Allmänt,

I dag kan man kolla hur mycket pengar man får igen. Jag kommer att få 23 292,- Plan har inte skickat in kontrolluppgift för mitt fadderbidrag så det måste jag ta tag i, det är ändå 800,- jag ska ha tillbaka pga det. Så vad för kul ska jag göra med alla dessa pengar?
 
5 000,- är barnens. Jag har lovat dom en varsin cykel. Sonen har dock inte helt bestämt sig om han vill ha en cykel. Men alla pengar förutom kostnaderna för cyklarna går in på deras gemensamma sparkonto. Vill grabben inte ha en cykel får han inte köpa något annat i stället utan då läggs pengarna på kontot tills det är dags för en ny cykel.
 
5 000,- ska in på buffertkontot.
 
5 000,- ska spenderas under sommaren. Vi ska bl.a. till Gröna Lund och en 24-timmarskryssning med barnen.
 
3 000,- ska sparas till julklappar.
 
1 500,- ska sparas till vinterkläder.
 
Resten får vi se vad som händer med. En grundplåt till en kitchen aid, sparas, användas till semestern? Vi får se helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela