handla.blogg.se

Deppigt läge

Publicerad 2014-05-06 06:15:01 i Allmänt,

I onsdags vart jag påkörd. I bilen tack och lov så den tog ju smällen men det är lite probemet just nu. Jag har ingen bil. Min gamla trotjänare kommer med största sannolikhet att bli inlöst. Jag kommer kanske få ut 6 000,- för den. Vad kan jag hitta för någon bil i den prisklassen? Nej, det går såklart inte. Jag måste ha bil i jobbet, det finns inget alternativ då det är lite tungt att säpa verktygslådor och stegar på tunnelbanan.
 
Jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa bilen privat eller på firman. Köper jag en bil privat kommer hela min ekonomi att ställas på ändå då jag i dagens läge inte har några lån eller liknande och jag har inte 60 000,- (minst) att lägga på en bil. Min syrra och hennes make har sagt att dom går in och lånar så mycket som möjligt privat så jag slipper betala ränta men då vill jag betala tillbaka ännu fortare. Jag måste lösa hela sparbiten och spara mer. Jag får ut 18.50 för varje mil körd i tjänst men det är ju ingenting egentligen. Det täcker inte mycket...
 
Men jag får se. Just nu sitter jag i en flong ny hyrbil. En Volvo V70. Jag får ha den kvar i ca 2 veckor till sen måste den tillbaka till Hertz igen för då står inte den andres försäkring för den längre.
 
Vad hände förresten? Jag fick en förarlös bil i sidan. Jag körde upp för en liten backe och då kom den rullande mot mig, han hade glömt att lägga i parkering eller något sånt. Rätt in i min dörr satte den sig. Jag är glad att det inte vart några personskador, jag hade precis lämnat dottern på dagis. Men även om det bara vart plåtskador så är det deppigt nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela