handla.blogg.se

Gratis är gott

Publicerad 2014-05-27 06:18:01 i Allmänt,

Matte lyckades fixa till sig ett körsbärsträd gratis. Det skulle kosta oss 1 500,- men en annan herre och dennes fru erbjöd sig att betala (felbeställning från herrens sida). Så nu har vi ett träd på lotten också. Vi får väl se om det blir någon frukt av det någongång, det lär väl ta ett år eller två innan vi får något körsbär på det dock :)
 
Själv har jag planerat månaden. Jag har räkningar på lite över 15 000,- eller det är inte bara räkningar. I det ingår sparande, naglar och frisör också. Jag kommer att ha 6 000,- kvar efter allt är betalt, det får man vara nöjd med. Jag ska verkligen försöka att hålla i mina pengar den här månaden. Haha, det brukar ju gå sådär ;)
 
Jag har planerat att köpa trekvartstights till jäntan. Det finns 3 för 2 på H&M så det är väl 100,- ungefär. Sen lär jag behöva köpa lite andra småsaker till mig. Småsaker och småsaker. Jag vill ha några snygga, ljusa toppar. Jag har inga snygga ljusa toppar och det är varmt i solen med svart... Men sen ska jag spara för jag ska köpa nya soffa eller en fåtölj eller något. Måste ha det. Jag tänkte verkligen inte alls på att jag skulle träffa en kille igen när jag byggde upp mitt nya hem. För liten säng som jag fick byta och nu för liten soffa. Men sånt är livet :) Vi får se när det blir av, det tar den tid det tar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela