handla.blogg.se

Min fina bil!

Publicerad 2014-05-14 06:18:32 i Allmänt,

Jag har hela tiden sagt att jag är inte kär i min nya bil men nu när jag hämtat hem den så är jag nog allt lite kär ;) Eller mycket! Min underbara lilla loppa! Den är inte ens särskilt liten men den känns minimal när jag är van att köra en Volvo 945!
 
Här är Loppan, min fina bil :)
 
Det ska bli spännande att se vad den drar. Jag misstänker att den kommer att vara bra mycket billigare att köra än min gamla Volvo ;) Den kommer nog dra mer än hyrbilen. Trots att det var en stor V70 hade den dragit 40 liter på 60 mil, galet :)
 
I går gick jag igenom vad jag har kvar i pengar. Just nu är det ingenting nästan men det beror på att jag ligger ute med pengar för hyrbil, bensin till hyrbilen och full tank i loppan. Men när jag räknade ihop allt det vart jag förvånad. Jag började fundera på vad jag gjort den här månaden som hade så mycket kvar. Inte shoppat ett skit är svaret! Jag har bara köpt mat och inte ens det har jag köpt så mycket av. Jag var i Skärholmens centrum härom dagen men gick inte ens in i mina favoritaffärer. Ville bara därifrån! Så skönt. Jag vet att vi inte behöver något just nu så varför handla då liksom?
 
Jag kommer inte att börja handla nu heller. Eller i helgen ska jag och Matte till Dollarstore i Nynäshamn och köpa lite grejer till Loppan. Jag är skitdålig på att hålla ordning i bilen men jag ska försöka i den här så jag vill köpa lite lådor och sånt till arbetsgrejerna.
 
Nej, dags att göra sig klar och ta ut bilen på premiärjobb :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela