handla.blogg.se

Nytt tänk

Publicerad 2014-05-21 06:12:38 i Allmänt,

Jag försöker att tänka om allt just nu. Inte bara ekonomiskt utan allt.
 
Jag kände häromdagen att nu är det dags. Dags att sluta jaga kilon. Jag äter bra och rör mig för att jag mår bra av det. Går jag ner är det väl kul en det är inte därför jag gör det! Jag har jagat kilon hela mitt liv. Det är dags att ge upp nu.
 
Det här innebär att mitt matkonto går ner. Inte för att jag slösat så mycket pengar på godis och sånt innan utan mer det att jag lagar bättre mat nu. Med mer grönsaker i. Det går åt mindre pengar helt enkelt.
 
Jag vill inte handla något alls. Ibland önskar jag att jag kunde unna mig något. Så om folk omkring mig gör men det går bara inte. Jag vill inte ha något. Min Kitchen Aid är lagd på hyllan för ett tag framåt. Det finns viktigare saker att göra med mina pengar :)
 
Skatten kommer snart, jag tänkte på dom pengarna precis i början sen har jag släppt det. Men nu när det snart är dags har jag börjat att fundera igen...
 
Buffert 5000,- (minst)
 
Sonens födelsedagspresent 3000,- (han ska få en dyr present men det är jag, Matte, mina föräldrar och min syrra och hennes man som ska dela på den så det lär inte gå 3000,- resten går in på ungarnas sparkonto)
 
Semester 5000,- (Grönan och en kryssning är planerat. Vi får se vad som händer)
 
Julklappar 3000,-
 
Vinterkläder 1000,- (Jäntan kan ha samma overall som förra året, förhoppningsvis kan även grabben ha samma kläder då dom knappt vart använda i år och han växer sakta, jag har två jackor jag klarar mig med, termobrallor och så köpte jag nya skor förra vintern så jag behöver ingenting alls. Jag har lite sparat och eftersom det bara är skor och vantar som ungarna behöver så ska det räcka med det lilla).
 
Ikea. Måste köpa lite handdukar och framförallt lakan. Jag har ett påslakan + underlakan till min säng, jag behöver fler!
 
Resten vet jag inte vad jag gör med. Sparar undan till en annan dag troligen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela