handla.blogg.se

Helgen

Publicerad 2014-11-10 06:02:36 i Allmänt,

Helgerna blir alltid lite dyrare. Jag har inte ens vågat räkna ut hur mycket (lite) pengar jag har att röra mig med varje dag. Men vi har börjat att tömma Mattes frys också så det ar ändå inte blivit jättedyrt! I fedags blev det köttfärssås och spagetti. På lördag pyttipanna (jag tog med mig allt till den från min frys och kyl), den räckte även till lunch på söndag också. Sen iår plockade jag ut en fläskfilé ur frysen och gjorde en gryta. Det blev lunch till mig och en extra middag till Matte. Jag tror jag handlade för sammanlagt 200,- men då var det godis till ungarna och grejer för att baka en kladdkaka till i fredags och lite annat helt onödigt men ändå nödvändigt då det var helg ;) Och nu undrar säkert folk varför inte Matte betalar något? Han köpte en ny vinterjacka till min son, betalade all bensin (vi fick åka hem till en av sonens kompisar och hämta honom i lördags då han sovit kvar där) och betalade Andys lekland i söndags då han ville att barnen skulle få lite kul trots att han var sjuk. Så an betalar mer än sin del jämt. Känns jobbigt faktiskt men jag har slutat att tänka så mycket på det. Vill han bjuda mig och barnen på grejer så får han göra det.
 
Men jag har gjort veckans meny och ännu en gång kommer jag inte behöva handla så mycket :) Nästintill ingenting alls faktiskt, just nu när jag har dåligt med pengar älskar jag min fulla frys!
 
Mån: Fiskgryta med räkor
Tis: Fläskkotlett med ris och sås
Ons: Korv i ugn, potatismos
Tor: Pasta med ostsås
 
Det enda jag kommer att behöva handa är potatis, purjolök och pålägg. Så det blir inte så fasligt dyrt ;)
 
Jag ska till kuratorn i dag också. Jag fick frikort när jag var och tog mina b12-sprutor i förra veckan så det är ju en kostnad jag slipper. Däremot vet jag inte om jag kommer behöva åka t-bana hem. Jag tror nog inte att jag har några pengar kvar på mitt kort så då får det bli till att sätta in 100,- där. Pengar jag inte alls har just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela