handla.blogg.se

Veckans mat

Publicerad 2014-11-03 05:56:00 i Allmänt,

Dags igen då :) Mån-tor har jag planerat maten för. Mitt ex har inte kunnat betala så mycket underhåll ännu då hans planering suger åsneballe men han ska betala. Jag var tvungen att betala sonens gitarr på 1200,- så den här månaden är det extremt tight och det finns inga pengar till en massa extra lyx! Eller jo, idag blir det en latte för 15,- det är min lyx. En sån i veckan, mest för att få snacka lite skit med dom på 7 Eleven tror jag ;)
 
Hur som. Här är maten!
 
Mån:Köttbullar med pasta
 
Tis: Korvstroganoff med ris
 
Ons: Pasta med kycklingsås
 
Tor: Kött, potatis och sås
 
Jag gör allt väldigt enkelt just nu. Jag måste göra det, jag kan inte konstra till det en massa. Min hjärna måste få lugna ner sig helt enkelt. Grönsaker serveras till maten såklart :) Det bästa med den här menyn är att jag knappt behöver handla alls. Så pass lite att det blir lokala Ica som får äran av mitt besök i dag :) Purjolök, mjölk och potatis är det som behövs och på Ica här är risken mindre att det hamnar en massa annat i korgen! Jag är så glad att alla kalas och firanden är över för ett tag nu. Så jag behöver inte handla en massa extra. Det har tagit en del på ekonomin med tre kalas och inget underhåll men allt löser sig. Jag lyckades spara undan ett par tusen också som jag kan ta av om det krisar men helst vill jag slippa det såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela