handla.blogg.se

En ny verklighet

Publicerad 2014-09-01 20:16:13 i Allmänt,

Jag kommer att gå ner i lön from nästa månad. Utgifterna har blivit för stora för företaget och då får man lösa det helt enkelt. Så är det att vara egen företagare. Jag har gråtit, jag har mått dåligt (det är då anledningen till att jag inte hade några pengar den här månaden) men det finns inget annat alternativ. Det har sjunkit in, jag har lugnat mig och har gjort en ny budget. Det blir bra det här med!
 
Valet är att lägga ner och det är inget alternativ. Det finns för många fördelar med att vara egen. Jag vill helt enkelt jobba vidare och det här varar inte för alltid :) Ibland måste man ta lite motgångar också, jag kan inte flyta fram på en räkmacka :)
 
Jag kommer att få ungefär 2 000,- mindre i månaden. Just nu har jag en grej att betala av på och jag ska satsa helhjärtat på det så det försvinner. Sen ska jag spara så mycket jag bara kan. Jag tänker inte berätta så mycket mer om vad det är för ett lån jag har. Det är ingen konsumtion iaf, så mycket kan jag säga :) Det är drygt 14 000,- så det kommer att ta ett par månader men det är okej. Just nu är jag glad att jag valde att göra på det sättet och inte ta av mina sparpengar för dom behövdes ju nu :)
 
Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv och trot eller ej, jag ser fram emot det. Visst skulle det vara roligare att kunna ha min vanliga lön men nu är inte läget sånt. Då får man göra det bästa av situationen helt enkelt :) Att sitta och sura och vara irriterad hjälper inte ett skit!

Kommentarer

Postat av: Sparsessan

Publicerad 2014-09-01 21:18:58

Skönt ändå att kunna se framåt och inte bara se det negativa. Visst är det trist att behöva gå ner i lön men du har i alla fall vant dig att leva mer sparsamt så det kommer att gå bra.

Svar: Jag tar mycket hellre en minskning på 2000,- i månaden än att leva utan lön som jag gör just nu :) Det ska gå bra det med, det är ju bara ett litet tag :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela