handla.blogg.se

Sjuk och trött

Publicerad 2014-09-03 06:02:06 i Allmänt,

I måndags började det att svida i halsen och näsan. I går vaknade jag med en svullen hals. Jag är inte jättesjuk men tillräckligt för att det ska irritera mig. Däremot var jag så trött i går så jag visste helt ärligt inte vart jag skulle ta vägen. Jag var som förlamad i kroppen. Orkade ingenting. Ville bara sova. Det slutade med en pizza till middag som vi delade på. Att ens gå ut i köket var en pers. Att laga mat fanns inte. Gick inte.
 
I morgon ska jag till doktorn och prata om min trötthet, se vad som kan vara fel. Jag misstänker att jag har utmattningssymptom och är på väg in i väggen. Eftersom jag tog massor med prover för ett tag sen och allt ska ha sett bra ut (jag ska dubbelkolla nu då läkaren som ringde med provsvaren är bland det rörigaste jag varit med om) så var det inte bara att få en järnspruta som jag någonstans hade hoppats. Mitt hypokondriska jag har såklart fått cancer och ska dö om tre månader. Precis så positiv är jag alltid. Jag börjar gråta bara jag tänker på det vilket inte underlättar direkt.
 
I dag är det massor med jobb att göra. Lunch får bli någon smörgås på stan. Jag har helt hamnat ur fas. Orkar inte bry mig för just nu är jag bara så orolig inför läkarbesöket i morgon. Jag vill bara lägga mig ner och sova tills dess egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela