handla.blogg.se

Storhandling

Publicerad 2014-09-08 19:50:48 i Allmänt,

Ja, storhandling för mig just nu :) Dessutom gjorde jag något jag inte gjort på länge. Jag köpte margarin. Jag vart snål eftersom det är så dyrt med smör och jag vill börja provbaka inför jäntans kalas. Jag har beslutat mig för att handla 2+2+3 som jag såg på Familjeliv. Så i dag handlade jag men i morgon ska jag inte handla och sen får jag handla på onsdag och sen på fredag.
 
Kasse 1,50,-
Tomater 13,90,-
Röd paprika 6,37,-
Grön paprika 2,63,-
Purjolök 5,12,-
Kassler (1,246 kg) 37,26,-
Ost (1,130 kg) 45,09,-
Lätt yoghurt vanilj 15,90,-
Grädde 8,45,-
Mjölk 8,65,-
Jäst 1,60,-
Flytande margarin 2 för 15,-
Margarin 11,25,-
Rapsolja 14,90,-
Flingor röda bär 25,50,-
Salta märken 9,90,-
 
Summa 219,02,-
 
Paprikan och purjon köpte jag för att jag ville göra treveckorssallad. Så i dag har jag gjort det och sen gjort bakade jag tekakor till veckan. Doktorn sa till mig att göra det jag känner för så då gjorde jag det och jag har inte det minsta dåliga samvete för det. I dag ringde jag dessutom läkaren och bad honom sjukskriva mig 50%. Jag har lyckats att lösa det hela ganska bra så nu känns just det bra!
 
 
http://absolutlinan.blogg.se/2014/september/superluftiga-tekakor.html där är receptet jag använde. Men jag kan ju inte låta bli att ändra så jag hade 3 dl av grovt lantmjöl i (tror jag det heter). Första plåten vart alldeles för platta då jag kavlade dom för tunt men nu vet jag det till nästa gång :) Jag och grabben ska äta gott kvällsmål af, hembakade tekakor och ost. Mums!
 
I morgon blir det något med kassler till middag. Och ris tror jag. Jag får hitta på något i morgon :)

Kommentarer

Postat av: erika

Publicerad 2014-09-09 11:56:02

var hittade du så billig kassler?

Svar: Dom hade det på Willys den här veckan. Vet inte om det var på bara den Willys jag var på eller om alla har det.
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela