handla.blogg.se

Vår nya soffa!

Publicerad 2014-09-20 07:57:35 i Allmänt,

I dag kommer vår nya soffa. Vår första sak vi köpt gemensamt till vårt framtida hem. En skitsnygg soffa från Mio. Friday heter den och jag tror vi betalade 15 000,- inkl frakt (den var nedsatt med några tusen). Vi har varit till Mio flera ggr med ungarna. Folk har glott på oss när vi gått runt i strumplästen och lagt oss i soffa efter soffa och kollat så att alla fick plats ordentligt ;) 
 
Om en timma ska jag väcka min älskling och så ska vi börja ta bort den gamla soffan. Skruva i sär det gamla bordet och skruva ihop det nya. Hans gamla bord är alldeles för stort för nya soffan så när jag fick veta att soffan skulle komma drog jag till Ikea och köpte ett enkelt Malm-bord i ek för 199,- 
 
Igår fick jag för övrigt ett par mjukisbyxor och en mjukisjacka av en granne. Hon tyckte jag skulle passa bättre i det än henne. Hon är så snäll mot mig hela tiden. Hon har redan gett mig en skinnjacka och en klänning. Jag får små saker av henne hela tiden. Ett bra sätt att spara pengar ;) Jag blir så himla glad när hon tänker på mig :) Hon är så himla smal och fin (aerobicsinstruktör) så jag tror aldrig att hennes kläder ska passa men dom gör alltid det. Ändå kan jag inte få in i min tröga skalle att jag faktiskt kanske är ganska smal nu? Jag blir tokig på mig själv ibland...
 
Ikväll ska vi äta kräftor. Matte köpte ett kilo frysta i går och senare idag ska vi åka till en fiskaffär i närheten och se om dom har några färska kräftor vi kan köpa några stycken av. För att fira soffan ;) Jag ska dessutom baka cupcakes och bjuda grannarna i huset på om någon vill ha. Jag ähar blivit husets konditor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela