handla.blogg.se

Vila?

Publicerad 2014-09-07 09:07:30 i Allmänt,

Hur ska jag kunna vila? Jobba måste jag ju göra, det finns liksom inget alternativ. Sen har jag barnen, det finns inget alternativ. Deras pappa ska snart ta sitt pick och pack och flytta 30 mil bort. "okej att man ska tänka på barnen men ibland måste man tänka på sig själv först och främst". Han har nyligen gjort slut med sin sambo (troligen för att singellivet med kompisen som nyligen flyttat trettio mil bort lockar väl för mycket, han kan väl inte bo så långt borta från sin älskade snuttefilt, tillika bästa kompis). Hon har försökt få honom på andra tankar. Hur kan du flytta från dina barn? Hur gör du med utvecklingssamtal, avslutningar, föräldrafikan, osv? Som svar får hon att han bor i inte i världens ände men han måste göra det här, för sin skull.
 
Är det konstigt att jag är på väg in i väggen? Jag tycker inte det när jag tänker efter. Jag vet att han inte kommer att ha råd att mma till Sthlm två ggr/mån för att ha barnen eller köpa biljetter till dom att åka till Karlstad. Inte kan man begära att barnen på 10 och 5 år ska åka själva heller. Jag vet att jag kommer att få vara den som förklarar varför inte pappa kom nu heller. Jag får ta deras sorg. Det här tynger mig redan. 
 
Företaget går dåligt just nu. Hösten är alltid tung, det är få extrajobb på somrarna, det betyder lite pengar in på hösten. Det vänder, det gör det alltid. Nu kommer jag ändå vara halvtidssjukskriven så vad som än händer kommer jag att få det sämre ekonomiskt men det är okej. Just nu fokuserar jag bara på att lära mig att ta hand om mig själv och inte bara bry mig om andra Och deras lycka och glädje. Skippa kraven jag har på mig själv hela tiden och bara följa med. Ta hand om mig själv i första hand. Då kan jag ta hand om mina barn på bästa sätt, jag måste få må bättre nu! Jag förtjänar fanemej att må bra! 
 
I morgon är den första dagen på ett nytt liv. Ett liv där jag sätter mig och min familj i fokus. Inte bryr mig så mycket om vad andra tänker hela tiden. Inte tänker på att göra alla andra glada och glömma mig själv i den ekvationen. Nu är det dags, jag ska ta tillbaka mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela