handla.blogg.se

Vinterskor

Publicerad 2014-09-17 06:04:58 i Allmänt,

I går fick jag veta att mitt ex ska sluta på jobbet nästa torsdag och flytta 30 mil dagen efter. Jippie. Som vanligt berättar han allt i sista sekunden så ingen hinner få tid att förbereda sig. Jag bad honom att berätta i helgen för barnen så dom iaf fick lite tid på sig men det visste han inte om han skulle. Ja, jag är bitter och irriterad just nu. Det här är verklilgen inte bra för mitt mående men jag har inget val mer än gå igenom det och komma ut på andra sidan.
 
Hur som så betyder det att det vart lite stress med vinterskor till barnen. Även om jag säkert skulle få rabatten av hans kollegor, iaf i år. Men hur som så får jag ta ut några kroor från sparkontot och ta dom pengarna jag sparat ihop och åka och köpa det på fredag troligen. Ska bli skönt att få det ordnat iaf, sen är jag mer eller mindre klar, bara någon mössa och lite vantar till dom :)
 
I går köpte jag innomhusskor till mig. Jag ska på gruppass på torsdag så det behövs då :) JAG ska på gruppass, det ska bli spännande att se om jag vågar. Jag har försökt i 5 års tid att våga men alltid bangat men nu SKA jag lyckas! Jag berättade för den söta tjejen i kassan som förklarade vad jag skulle göra. Vart jag skulle hämta ut biljetten, byta om osv. Sen är det hon som håller i passet så hon sa att hon skulle möta mig vid receptionen så går vi ner tillsammans så jag slipper springa runt och leta efter rätt sal.
 
Skorna kostade iaf 599,- dom var nedsatta från 999,- så det får man ju vara nöjd med. Och inte nog med det så hade jag en kupong på 50,- på Stadium så det vart bara 549,- Inte så farligt tycker jag för ett par schyssta Asics!
 
I dag blir det korvfest på dagis, jag ska hämta Matte på hans jobb (han har ju fortfarande ingen bil efter hans vart krockad för någon månad sen) om han hinner för nu när deras pappa sticker beslöt han sig för att ta ett större ansvar direkt. Inte för att putta ut deras pappa men för att dom fortfarande ska ha en manlig förebild runt sig! Han är faktiskt bäst och han är bara min ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela